Subject: FW: Saunja Nurgakivi kinnistu ehituluba
From: "Jana Prost" <[email-masked]>
To: "Melika Alliksoo" <[email-masked]>
Date: Wed, 8 Jan 2025 13:56:06 +0200

Tere taas,

Palun see ülesanne ka minu jaoks registreerida.

Parimat soovides

Jana Prost

Peaspetsialist

Planeerimise osakonna kooskõlastuste üksus

+372 57 924 753

From: Siim Kompost - SR Veod <[email-masked]>
Sent: Monday, January 6, 2025 1:27 PM
To: Jana Prost <[email-masked]>
Subject: Re: Saunja Nurgakivi kinnistu ehituluba

Tere Jana

Palun põhjendage mille alusel saate lubada küsitud maa kasutust vaid maal ja 
rajatisega mida kasutatakse elutähtsa teenuse tagamiseks.

Maakasutus meie poolt küsitud viisil mööda riigi omandisse kuuluvate 1 
Tallinn-Narva tee kinnistute katastritunnused (35201:003:0173; 
35301:001:1527) ei  tekita lisa kahju riigile, ega riigivara valitsejale ja 
tema poolt volitatud esindajale.

Kasutus kokkuleppega kinnitame, et tagame maa samaväärse seisundi mis oli 
enne meie poolt kasutamist.

Tegemist on sihtotstarbelt 100%  Transpordimaaga, ehk see milleks me maad ka 
kasutada soovime.  Teie poolt pakutav alal,  Jäetma põld kinnistu 
(katastritunnus 35301:001:0214) ja Kivipõllu kinnistu (katastritunnus 
35301:001:1920) sihtotstarbelt maatulundusmaa ja enamjaolt haritav maa 
millel liikumine võib tekitada omanikule varalist kahju ja lisa kohustused 
langetavad maa hinda. Lisaks tekib erakinnitutel kahju vähemalt kahele 
isikule.

Asjaõigusseadus

§ 156.  Juurdepääs avalikult kasutatavale teele

  (1) Omanikul, kelle kinnisasjale puudub vajalik juurdepääs avalikult 
kasutatavalt teelt või kinnisasja eraldi seisvalt osalt, on õigus nõuda 
juurdepääsu üle võõra kinnisasja. Juurdepääsu asukoht, kasutamise tähtaeg ja 
tasu määratakse kokkuleppel. Kui kokkulepet ei saavutata, määrab juurdepääsu 
ja selle kasutamise tasu kohus. Juurdepääsu määramisel tuleb arvestada 
koormatava kinnisasja omaniku huve.

Meie hinnangul ei ole mõistlik alale taotleda püsivat servituuti aga teie 
poolt juurdepääsu kokkuleppest keeldumisel peaksime kaaluma selle kohtu 
kaudu nõudmist.

Kuna plaanime rajatist välja poole maantee kaitsevööndit ja ei vaja pidevat 
juurtepääsetavust siis puudub alus ka KOV`il nõuda Transpordiameti 
kooskõlastust antud rajatisele. Aga soovime omalt poolt leida mõistliku ja 
kooskõlastatud lahendust, millega nõustume võtma kohustus võimaliku tekkiva 
kahju korvamiseks. Et tulevikus ei peaks Teie esindajad tee ääres võimalikke 
jälgi tuvastama ja tõestame kes ja milleks need teinud on.

Ootame teie tagasisidet ja põhjendatud lahendust antud probleemi 
lahendamiseks.

Meeleldi suhtlen teiega ka telefoni teel ja vajadusel nõus ka koosolekuks, 
et leida kõiki osapooli rahuldav lahendus.

Lugupidamisega

Siim Kompost

SR Veod OÜ

+372 5055 309

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.srveod.ee <http://www.srveod.ee>

On Thu, 26 Dec 2024 at 13:11, Siim Kompost - SR Veod <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

Tere Jana

Palun põhjendage mille alusel saate lubada küsitud maa kasutust vaid maal ja 
rajatisega mida kasutatakse elutähtsa teenuse tagamiseks.

Maakasutus meie poolt küsitud viisil mööda riigi omandisse kuuluvate 1 
Tallinn-Narva tee kinnistute katastritunnused (35201:003:0173; 
35301:001:1527) ei  tekita lisa kahju riigile, ega riigivara valitsejale ja 
tema poolt volitatud esindajale.

Kasutus kokkuleppega kinnitame, et tagame maa samaväärse seisundi mis oli 
enne meie poolt kasutamist.

Tegemist on sihtotstarbelt 100%  Transpordimaaga, ehk see milleks me maad ka 
kasutada soovime.  Teie poolt pakutav alal,  Jäetma põld kinnistu 
(katastritunnus 35301:001:0214) ja Kivipõllu kinnistu (katastritunnus 
35301:001:1920) sihtotstarbelt maatulundusmaa ja enamjaolt haritav maa 
millel liikumine võib tekitada omanikule varalist kahju ja lisa kohustused 
langetavad maa hinda. Lisaks tekib erakinnitutel kahju vähemalt kahele 
isikule.

Asjaõigusseadus

§ 156.  Juurdepääs avalikult kasutatavale teele

  (1) Omanikul, kelle kinnisasjale puudub vajalik juurdepääs avalikult 
kasutatavalt teelt või kinnisasja eraldi seisvalt osalt, on õigus nõuda 
juurdepääsu üle võõra kinnisasja. Juurdepääsu asukoht, kasutamise tähtaeg ja 
tasu määratakse kokkuleppel. Kui kokkulepet ei saavutata, määrab juurdepääsu 
ja selle kasutamise tasu kohus. Juurdepääsu määramisel tuleb arvestada 
koormatava kinnisasja omaniku huve.

Meie hinnangul ei ole mõistlik alale taotleda püsivat servituuti aga teie 
poolt juurdepääsu kokkuleppest keeldumisel peaksime kaaluma selle kohtu 
kaudu nõudmist.

Kuna plaanime rajatist välja poole maantee kaitsevööndit ja ei vaja pidevat 
juurtepääsetavust siis puudub alus ka KOV`il nõuda Transpordiameti 
kooskõlastust antud rajatisele. Aga soovime omalt poolt leida mõistliku ja 
kooskõlastatud lahendust, millega nõustume võtma kohustus võimaliku tekkiva 
kahju korvamiseks. Et tulevikus ei peaks Teie esindajad tee ääres võimalikke 
jälgi tuvastama ja tõestame kes ja milleks need teinud on.

Ootame teie tagasisidet ja põhjendatud lahendust antud probleemi 
lahendamiseks.

Meeleldi suhtlen teiega ka telefoni teel ja vajadusel nõus ka koosolekuks, 
et leida kõiki osapooli rahuldav lahendus.

Lugupidamisega

Siim Kompost

SR Veod OÜ

+372 5055 309

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.srveod.ee <http://www.srveod.ee>

On Mon, 23 Dec 2024 at 13:21, Jana Prost <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

Tere,

Täname saadetud kirja eest.

Olen arutanud Teie pakutud lahendust piirkonna liikluskorraldajaga.

Me ei saa anda nõusolekut  riigi omandisse kuuluvate 1 Tallinn-Narva tee 
kinnistute (katastritunnused 35201:003:0173; 35301:001:1527) kasutamiseks 
Nurgakivi kinnistule (katastritunnus 35301:001:2113) juurdepääsuks. Tegemist 
ei ole maa ja rajatisega, mida kasutatakse elutähtsa teenuse tagamiseks.

Seega näeme võimaliku juurdepääsu lahendusena saavutada kokkulepe Jäetma 
põld kinnistu (katastritunnus 35301:001:0214) ja Kivipõllu kinnistu 
(katastritunnus 35301:001:1920) omanikega Teie lahenduses kirjeldatud 
tingimustel.

Lugupidamisega

Jana Prost

Peaspetsialist

Planeerimise osakonna kooskõlastuste üksus

+372 57 924 753

Valge 4 / 11413 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Siim Kompost - SR Veod <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, December 17, 2024 9:16 AM
To: Jana Prost <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Saunja Nurgakivi kinnistu ehituluba

Tere Jana

Suhtlesime ka telefoni teel seoses Teie poolt tagasi lükadud Nurgakivi 
kinnistu reklaamaluse ehtusloa taotluse kooskõlastusega. Ja peamiseks mureks 
juurdepääs ehitisele.

Optimaalseim ja vähim kahjutekitav lahendus oleks teie poolt pakutud 
riigitee  km33,206 olemasolevalt ristumiskohalt Kivisilla-Uuetoa teelt mööda 
Transpordiameti kasutuses olevat riigimaad.

Ca 460 m lõik pildil punasega märgitud.

Nurgakivi kinnistule planeeritud kergsõrestik raamil reklaamalus, mille 
paigaldus ei nõua pikk ja suurt ehitustööd ja hooldus vaid mõned korrad 
aastas. Selleks ei ole mõistlik ehitada eraldi teed, vaid kasutada 
liiklemiseks olemasolevat rohumaad.

Maad kasutaksime omal vastutusel ja võimliku pinnasele tekitatud kahju 
(roopad) kohustume tagastama samaväärselt algse olukorraga.

Sooviks Teie poolset kinnitust, et antud lahendus on vastuvõetav ja saame 
vastava joonise ja kirjelduse ehitusloale lisada ja kooskõlastamiseks 
esitada?

Lugupidamisega

Siim Kompost

SR Veod OÜ

+372 5055 309

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.srveod.ee <http://www.srveod.ee>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.